donderdag 8 augustus 2013

Kreta

Dit jaar ben ik op vakantie geweest naar Kreta. Wij zaten in het plaatsje: Platanes. Het ligt vlak bij de grote stad: Rethymno. In deze post laat ik jullie zien, waar ik geweest ben en wat aanraders zijn. Zelf heb ik niet veel foto's gemaakt, dus is zijn het foto's van internet.





We beginnen bij het appartement. Evelin. Het is een mooi, groot complex met een leuk zwembad. Het ondiepste is 90 cm, en het diepste 180 cm.Er is ook nog een peuterbadje. Dus plek voor iedereen! Wij hadden een twee kamer appartement. Het was echt heel ruim, je kon er gemakkelijk met z'n vieren in. DE bedden zijn wel hard, maar dat is meestal zo in landen zoals Griekenland.


Nu wat leuke plekjes om naar toe te gaan.
Wat ik zelf het leukste vond was het zoetwatermeer. Je kon er waterfietsen huren, gewone, met overkapping of met een glijbaan. Wij hebben die met de glijbaan gehuurd en hij kostte 14 euro voor een uur, met 4 personen.


Ook echt een leuke shopstad is Rethymno. Ze hebben daar grote winkels, zoals The Body Shop, maar ook leuke kleinere Griekse kledingwinkeltjes. Ze verkopen er echt hele leuke dingen! 

Toen we terugreden naar ons appartement, kwamen we een heel leuk museum tegen. Een oorlogsmuseum. Het klinkt voor meisjes niet leuk, maar het is wel interessant. Het ligt in het plaatsje Askyfou. Er stond een man ons op te wachten, hij vertelde dat zijn vader alles verzameld had en alles kwam van Kreta.


En dan nu nog mijn favoriete restaurant, Sky Park. Er zat ook een club bij en een afhaalgedeelte.Je moest door de club lopen om in de restaurant-tuin te komen. Het was niet duur, maar wel heel lekker en veel! Wat echt lekker is, is: Pita Gyros of Chicken, Souvlaki, Salmon Fillet in lemon sauce en Pizza. Dat heb ik daar zoal gegeten.

Dit was even een kort verslag van mijn vakantie. Ik kan zeggen, west Kreta is echt een aanrader! Ik denk dat ik vanaf 18/19 augustus elke dag weer ga bloggen, ik ga namelijk van 11 tot 17 augustus op kamp :).

Heel veel liefs,

Jasmijn <3


2 opmerkingen: